Page 4 of 19 FirstFirst ... 2345614 ... LastLast
Results 31 to 40 of 186

Thread: Electric GSXR 750 Project

              
   
   
  1. #31
    Senior Member
    Join Date
    Apr 2011
    Posts
    108
    Post Thanks / Like
    a dimension matrix is a tool made to help decide the direction of a project, to help decide the components.

    Here is are dimension matrix. I know, it`s in french, sorry about that.


    Sans titre.JPG

  2. #32
    Senior Member
    Join Date
    Apr 2011
    Posts
    108
    Post Thanks / Like
    Here are some pics of the naked frame and parts of the gsxr.

    Enjoy.DSC00054.jpgDSC00068.jpgDSC00066.jpgDSC00061.jpgDSC00069.jpg

  3. #33
    Old EV Racer EVcycle's Avatar
    Join Date
    Sep 2010
    Posts
    1,777
    Post Thanks / Like
    Does that look so familiar!


    A GSXR makes a great EV!
    EV Ed
    Never let being a responsible adult get in the way of passion and curiosity.
    Juiced Racing.net
    Headway Headquarters
    Motenergy.com. (Formally Mars Electric LLC)
    Ev album 2456, 2458, 2457, 2681, 3456, 3630

  4. #34
    Moderator ZoomSmith's Avatar
    Join Date
    Aug 2010
    Location
    Walla Walla, WA
    Posts
    774
    Post Thanks / Like
    Ahhh, the fun begins.
    Is the bodywork in good shape?

  5. #35
    Senior Member
    Join Date
    Apr 2011
    Posts
    108
    Post Thanks / Like
    just a few scratches. I am working with my uncle to make a school project for his student regarding the bike. They will have to design the look of the bike, the name of the bike and a logo for the bike, so they can practice what they learn in class on a real life project.

    The only problem that I have now is my goverment, witch gave me a list of required equipement and specs for the bike. I cannot change the weight distribution on the bike, and it cannot weight more than the original bike. These requirements are easiest to do, but are going to be hard to respect.

    We will see in a couple of months.

  6. #36
    Senior Member Skeezmour's Avatar
    Join Date
    Aug 2010
    Location
    Tacoma, Washington
    Posts
    794
    Post Thanks / Like
    That is what removable luggage is for :-)

  7. #37
    Senior Member
    Join Date
    Apr 2011
    Posts
    108
    Post Thanks / Like
    I don't know if any of you speak french, but here is the list of the requirements that I have to respect:

    << Éléments à considérer lors de la conversion d'un véhicule en véhicule électrique

    Masse et charge

    * Ne pas dépasser le poids nominal brut du véhicule (PNBV) établi par le manufacturier;
    * Ne pas dépasser le poids nominal brut par essieu (PNBE) établi par le manufacturier aux fins de calcul du poids total du véhicule, utiliser 70 kg pour chacun des sièges du véhicule.
    * Respecter la distribution de la masse du véhicule sur chaque essieu pour maintenir une distribution adéquate de l'effort de freinage, de la stabilité.
    * Respecter l'emplacement du centre de masse original.

    Équipements, voyants et indicateurs

    * Un voyant lumineux doit être prévu pour indiquer au conducteur que le véhicule est « actif », c'est-à-dire qu'une rotation de l'accélérateur se traduira par un déplacement du véhicule.
    * L'accélérateur doit demeurer à la droite du guidon et par rotation de la poignée (un rhéostat à commande manuelle n'est pas acceptable)
    * Une affiche doit être apposée du côté gauche sur le carénage pour signaler la présence de haute tension sur le véhicule. Une seconde affiche doit être apposée du côté droit sur une portion du carénage arrière.

    Modifications apportées au véhicule

    * Les batteries doivent être fixées de façon à pouvoir résister à une force d'arrachement équivalente à 10 g. Elles doivent être protégées de façon à ne pas éclabousser d'électrolyte le conducteur en cas d'accident.
    * Considérant qu'une motocyclette s'incline dans les virages, le type de batterie ne doit pas permettre le déversement d'électrolyte.

    Installation électrique du véhicule

    * Le câblage électrique doit être approprié au type de courant, à son intensité, à sa tension (voltage), à la température de fonctionnement ambiante. Dans la portion du circuit qui est à haute tension (tension du moteur), ces câbles doivent être identifiés par la couleur orange (gaine ou ruban adhésif). L'utilisation de câbles de type Leoni Hivocar destinés aux véhicules électriques est souhaitable. Le câblage doit être protégé mécaniquement contre l'endommagement aux endroits requis.
    * Le circuit doit comporter des dispositifs de sectionnement manuels et automatiques dont des fusibles en cas de court-circuit et des dispositifs à inertie en cas de collision qui ouvriront le circuit d'alimentation du moteur. Des dispositifs supplémentaires pourraient être nécessaires pour diminuer la tension maximale (par exemple, séparer les batteries en sous-groupe d'au plus 36 volts).
    * L'alimentation du moteur doit nécessiter la fermeture d'au moins deux contacteurs. Le premier doit être activé par la clé du contact principal (position ON du commutateur de démarrage). Le second est activé par l'accélérateur.
    * Les éléments porteurs de la haute tension doivent être isolés par rapport à toute structure conductrice. L'isolation devrait être d'au moins 500 ohms/volt pour tout circuit à courant continu (CC ou DC).
    * Les champs électriques et magnétiques engendrés par les nouveaux circuits électriques ne doivent pas produire d'interférence pouvant nuire au bon fonctionnement des contrôles électroniques (ABS si présent).
    * La borne de recharge doit être interverrouillée avec la commande motrice pour éviter que le véhicule se déplace alors qu'il est toujours relié à la station de recharge (cette exigence ne s'applique pas s'il n'y a pas de tension à la borne mâle de la rallonge lorsqu'elle est retirée de la prise murale).
    * Le chargeur utilisé pour la recharge des accumulateurs doit être certifié par un organisme reconnu par le Code de construction du Québec - chapitre 2 - Électricité. Si le chargeur est monté à même le véhicule, le circuit d'alimentation entre le chargeur et la borne de recharge doit être certifié.
    * L'accès aux pièces ou composants sous haute tension doit nécessiter l'utilisation d'outils (outil simple tel un tournevis est acceptable).
    * Lorsqu'en place, les couvercles de protection ne doivent pas permettre à une tige de 10 cm de longueur d'atteindre un point nu du circuit qui est sous haute tension.

    Comme prévu à l'article 214 du Code de la sécurité routière, vous devez d'abord faire autoriser votre projet de modification par notre service. Vous devrez fournir des détails tels que la description des composants, des croquis des modifications mécaniques, du circuit électrique et des dispositifs de protection, etc. Enfin, il est probable qu'un rapport d'ingénieur soit exigé afin de nous assurer que le véhicule est suffisamment sécuritaire pour circuler sur le réseau. >>

  8. #38
    teddillard
    Guest
    nope. flunked that too... (along with German)

    Can you link us so maybe we can get a translation?

  9. #39
    Moderator ZoomSmith's Avatar
    Join Date
    Aug 2010
    Location
    Walla Walla, WA
    Posts
    774
    Post Thanks / Like
    Thank you Google Translate!
    Seems fairly reasonable except for the "two contactors" requirement.

    Things to consider when converting a vehicle electric vehicle

    Mass and charge

    * Do not exceed the gross vehicle weight (GVWR) set by the manufacturer;
    * Do not exceed the axle weight rating (GVWR) set by the manufacturer for the purposes of calculating the total weight of the vehicle, using 70 kg for each seat of the vehicle.
    * Observe the distribution of vehicle mass on each axle to maintain an adequate distribution of the braking, stability.
    * Observe the location of the original center of mass.

    Equipment, lights and indicators

    * An LED must be provided to indicate to the driver that the vehicle is "active", that is to say that rotation of the throttle will result in a movement of the vehicle.
    * The accelerator must remain on the right handlebar and rotation of the handle (a manually operated rheostat is not acceptable)
    * A poster [sticker??] must be displayed on the left side of the fairing to indicate the presence of high tension [voltage??] on the vehicle. A second poster must be displayed on the right side of a portion of the rear fascia.

    Modifications to the vehicle

    * Batteries must be secured so that it can withstand a breakout force equivalent to 10 g. They must be protected so that it does not splash electrolyte driver in an accident.
    * Considering that motorcycle leans when cornering, the type of battery should not permit the release of electrolyte.

    Vehicle's electrical installation

    * Electrical wiring must be appropriate to the type of current, its intensity, its tension (voltage), the ambient operating temperature. In the portion of the circuit is high voltage (motor voltage), these cables must be identified by the orange color (or duct tape). The use of cable type Leoni Hivocar for electric vehicles is desirable. Wiring should be mechanically protected against damage where required.
    * The circuit should include stop valves [switches??] with manual and automatic fuses in case of short circuits and devices with inertia in a collision that will open the fuel system of the engine. Additional devices may be necessary to reduce the maximum voltage (eg, separate batteries in small groups of up to 36 volts).
    * The power of the engine must require the closure of at least two contactors. The first must be activated by the ignition key (position of the start switch). The second is activated by the accelerator.
    * The bearing capacity of the high voltage must be isolated from any conductive structure. The insulation should be at least 500 ohms / volt for every circuit current (DC or DC).
    * The electric and magnetic fields generated by the new circuits should not generate interference that may damage the operation of electronic controls (ABS if present).
    * The charging station must be interlocked with the motor command to ensure that the vehicle is moving while it is still connected to the docking station (this requirement does not apply if there is no voltage the male terminal of the extension when it is removed from the wall outlet).
    * The charger used to recharge the batteries must be certified by an organization recognized by the Quebec Construction Code - Chapter 2 - Electricity. If the charger is mounted directly on the vehicle, the power circuit between the charger and the charging station must be certified.
    * Access to parts or high voltage components shall require the use of tools (simple tool like a screwdriver is acceptable).
    * When in place, the protective covers must not allow a rod 10 cm long to reach a bare circuit which is under high tension.

    As provided for in section 214 of the Highway Safety Code, you must first authorize your proposed changes by our service. You must provide details such as description of components, modifications of mechanical drawings, electrical system and protection devices, etc.. Finally, it is likely that engineer's report is required to ensure that the vehicle is sufficiently safe for use on the network.
    Last edited by ZoomSmith; 13 July 2011 at 0717. Reason: formatting

  10. #40
    teddillard
    Guest
    showoff.

    (flunked google translate too)

Page 4 of 19 FirstFirst ... 2345614 ... LastLast

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •